Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gałczewie

Gałczewo 7

87-400 Golub-Dobrzyń

tel. 56 683 64 00

email: spgalczewo@op.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 71350
  • Do końca roku: 247 dni
  • Do wakacji: 54 dni

Kalendarium

Niedziela, 2024-04-28

Imieniny: Bogny, Walerii

Kartka z kalendarza

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Kalendarz

Kalendarz

Artykuły

„Odkrywamy świat kodowania oraz programowania”

„Odkrywamy świat kodowania oraz programowania”

Jedną z podstawowych kompetencji XXI jest umiejętność programowania. Można ją już rozwijać od najmłodszych lat dziecięcych. Doskonałym wstępem do nauki programowania są zabawy, które zawierają elementy kodowania. Poprzez nie dzieci uczą się wnioskowania, logicznego myślenia, planowania, a także rozwijają koncentrację oraz pamięć.

W naszej szkole przedszkolacy podczas zajęć dydaktycznych oraz zabaw a także uczniowie klas I-III w ramach koła zainteresowań wkraczają w świat kodowania oraz programowania. Po raz kolejny uczniowie przystąpili do Ogólnopolskiego Programu „Uczymy Dzieci Programować” i uzyskali certyfikat. Na zajęciach dodatkowych wykonują aktywności zaproponowane przez autorów programu. Są to różnego rodzaju zadania problemowe i łamigłówki, które powiązane są z treściami edukacyjnymi realizowanymi na lekcjach. Podczas zajęć programują roboty edukacyjne dobierając odpowiednią sekwencję barw, układają drogi dla robotów z puzzli drewnianych lub puzzli z rozszerzoną rzeczywistością. Wykorzystują także tablety, różne aplikacje internetowe, wirtualne maty czy po prostu zwykłe plastikowe kolorowe kubeczki lub kratownicę, by zrealizować dane działanie.

Zabawy z elementami kodowania oraz programowania uczą samodzielnego poszukiwania rozwiązań, analizowania oraz wnioskowania, współpracy w grupie, precyzyjnego komunikowania a także są konstruktywnym sposobem na spędzanie czasu wolnego.

 

Czytaj więcej o:

„Czytam z klasą, lekturki spod chmurki”

„Czytam z klasą, lekturki spod chmurki”

Klasa II Szkoły Podstawowej w Gałczewie w bieżącym roku szkolnym przystąpiła do udziału w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Czytam z klasą, lekturki spod chmurki”, który łączy w sobie dwa główne cele: rozwój czytelnictwa oraz rozwój wartości ekologicznych. Projekt składa się z trzech modułów, które powiązane są z porami roku. Przewodniczką łączącą moduły jest chmurka Tosia opowiadająca o środowisku i jego zagrożeniach.

Przystępując do projektu każdy drugoklasista na zajęciach technicznych uszył swoją małą chmurkę, by mogła towarzyszyć mu podczas czytania książek. W pierwszym jesiennym module uczniowie przeczytali książkę Marii Terlikowskiej „Drzewo do samego nieba” a także poznali znaczenie drzew, etapy powstawania papieru oraz sposoby ograniczania wycinki drzew. Drugoklasiści zapełnili jesienne drzewo czytelnicze pisząc na listkach tytuł przeczytanej książki bądź opowiadania oraz wykonali lapbooki, w których znalazły się najważniejsze informacje dotyczące drzew. Po pogadance dotyczącej ponownego wykorzystania papieru dzieci wykonały jesienne drzewa ze starych gazet. W praktyce przekonały się, iż papier jest materiałem recyklingowym.

Drugi moduł przeniósł uczniów do świata zimowej krainy. Poznali książkę Aliny i Czesława Centkiewiczów „Zaczarowana zagroda”. Omawiając książkę uczniowie zapoznali się z wieloma informacjami na temat Antarktydy i pingwinów. Realizując zadanie ekologiczne przypomnieli sobie czym jest recykling a także dowiedzieli się, co wpływa na ocieplenie klimatu oraz wielozmysłowo badali śnieg. Klasa przemieniła się w zimową krainę, w której odbył się „Śnieżny bal karnawałowy”. Uczniowie wykonali z kostek cukru zagrodę pingwinów, wypełnili zimowe drzewo czytelnicze a także zrobili plakat zachęcający do przeczytania wspomnianej książki. Oglądając film edukacyjny dotyczący topnienia lodowców oraz niekorzystnej działalności człowieka poznali przyczyny i skutki ocieplenia klimatu. Wnioskiem z tej lekcji było to, iż każdy nawet dziecko może coś zrobić, by pomóc naszej planecie.

Z modułem trzecim uczniowie zapoznają się na wiosnę.

 

Czytaj więcej o: